22.5.08

War is over now

The war is over now

اول مره اسمع الاغنيه ده , مع انى من عشاق كاظم الساهر

الاغنيه ضمن البوم حافيه القدمين , غناها مع الفنانه البريطانيه ساره برايتمان


My statures are falling
Like feathers of snow
Their voices are calling
In whispering word
waiting for the morning light

Heaven is calling
From rainy shores
Counting wounded lights falling
Into their dreams
still searching for an open door

In morning dew,
a glorious scene came through,
like war is over now
I feel I'm coming home again

The moments unfold
In the meaning of love
This war is over now

I feel I'm coming home again

An arrow of freedom
Is piercing my heart
Breaking chains of emotion
Given a moment to pray
Lost innocence to find its way

Feelings of sensation
A cry in the dark
Hope is on the horizon
With a reason to stay
And living for a brand new day

In morning dew,
a glorious scene came through,
like war is over now
I feel I'm coming home again

The moments unfold
In the meaning of love
This war is over now
I feel I'm coming home again

سلام الله على الدنيا , على الانسان
آه أه آااااااه وآاه
متي نحيا بحب وامان
سلام الله
سلام الله
سلام الله على الدنيا , على الانسان

In morning dew,
a glorious scene came through,
like war is over now
I feel I'm coming home again

The moments unfold
In the meaning of love
This war is over now
I feel I'm coming home again
To you


****
وده لينك الاغنيه
The War Is Over Now

2 comments:

Unknown said...

انا لما لاقيتك كاتب coming soon

قلت اكيد بعد الامتحانات مش في وسط

الامتحانات ابدا :P

انا اولا قرأت الكلمات عجبتني جدا

ولسه بقول مش قادر ينزل لينك

الاغنيه بقى لاقيته تحت ايه ده اطلب

واتمنى :P

بس بجد لما سمعت الاغنيه

تححححححححححححفه بجد عاجبني الكلمات

مع الموسيقى وطبعا الصوت الذي لايعلى

عليه بجد جميييله جدا

شكرا على امتاعنا بها :)

Ph.Hamada said...

Dr.Shimaa
:D

Coming Soon
ده حاجه كده لسه فعلا بدرى عليها دلوقتى , انا ما كتبتش فيها اصلا الا جمله واحده , ده هتبقى خلاصه الخلاصه ان شاء الله , هتعبر عن اللى جوايا زى ما انا شايف انه المفروض يكون , يعنى باختصار هتبقى رؤيتى ان شاء الله

War is over
اما بقى الاغنيه ده فهى بجد تحفه ,انا من ساعه ما نزلتها وانا بسمعها علطول , انا مش عارف ازاى الالبوم ده مكنش عندى , ولا كمان اغنيه هل عندك شك ,اللى هى من شعر نزار قبانى .

وبعدين عشان مبقاش حارمكم من حاجه , حاطط اللينك تحت , امال , هو انا عندى اهم من رواد مدونتى :P

شكرا د.شيماء على الرد الجميل ده , انت عارفه اكيد هقولك ايه دلوقتى , ربنا يكرمك بجد :)

هدعيلك من هنا للسنه الجايه , ما انت الوحيده اللى بتعبرى المدونه ده :)